Miód ma 20% mniej kcal niż cukier. Oprócz dostarczanych pustych kalorii jak to ma miejsce w przypadku cukru, zawiera cenne wartości odżywcze. Należą do nich witaminy, składniki mineralne i przede wszystkim substancje czynne: enzymy pszczele, olejki eteryczne, kwasy organiczne, które są odpowiedzialne za lecznicze właściwości miodu.

Przyjmuje się że jasne, wiosenne miody posiadają około 300 kalorii, a ciemne miody około 400 kcal w 100 gramach.

100 g  jasnego miodu to porcja 300 – 330 kcal oraz 79,5 g węglowodanów i 0,3 g białka.
1 łyżeczka miodu to 12 g równoważne 39 kcal
1 łyżka miodu to 25 g równoważne 81 kcal
.

Dla porównania 25g cukru to  101,5 kalorii. Tak więc miód ma o 20% mniej kalorii. Być może na ten fakt składa to, że miód zawiera około 18 % wody.

100 g miodu to mniej kalorii niż w 1 pączku.

Miód ma większy ciężar właściwy od cukru stąd różnice w ilości kalorii. Przykładowo 1 łyżeczka cukru to 5 g, podczas gdy 1 łyżeczka miodu to 12 g.
Nie ma obaw o przedawkowanie miodu. Miód jest słodki, w dużych ilościach mdły i nie sposób go zjeść więcej niż organizm potrzebuje. Na koniec wiedza praktyczna. Po spożyciu miodu, mózg już po kilkunastu minutach otrzymuje informację o zaspokojeniu potrzeby słodkiego, podczas gdy zwykły cukier dociera do mózgu z opóźnieniem kilkudziesięciu minut. Spożycie prawdziwego miodu prosto od pszczelarza, powoduje wolniejszy niż w przypadku cukru wzrost poziomu glukozy we krwi. Jeśli dbamy o figurę chociażby z tego względu powinniśmy zastąpić słodycze zdrowym miodem. 1 łyżeczkę miodu spalisz podczas zaledwie 4 minut jazdy na rowerze.

Miód posiada niższy niż cukier indeks glikemiczny.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 1

Wyświetlanie wszystkich wyników: 1