Kurier DPD i reklamacja – nasza opinia: omijać szerokim łukiem

Każdego roku wysyłamy klientom miód. Paczki są starannie pakowane i zabezpieczone. Pierwszy raz trafiła się nam przykra niespodzianka ze strony firmy kurierskiej DPD. Złożyliśmy reklamację, na którą z kpiną odpisali, że nie mamy prawa do jej składania.

Kurier DPD? Omijać szerokim łukiem, uszkodzą przesyłkę i nie uznają reklamacji.

Firma kurierska DPD odebrała od nas starannie zapakowaną paczkę z 6 sztukami miodu. Klientka, starsza Pani z Warszawy zadzwoniła z informacją, że 2 słoiki dotarły pobite. Oczywiście tego samego dnia złożyliśmy reklamację poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie DPD. Po 3 tygodniach otrzymaliśmy odpowiedź.

Żadnych przeprosin, kpina. Nie jesteśmy nadawcą i nie mamy prawa składać reklamacji.

Poniżej treść nadesłana przez Specjalistę ds. Reklamacji:

W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie reklamacyjne dotyczące wyżej wymienionej przesyłki, uprzejmie

wyjaśniamy, że z uwagi na wniesienie reklamacji przez osobę nieuprawnioną traktujemy przedmiotowe zgłoszenie

reklamacyjne jako niewniesione.

UZASADNIENIE:

Zgłoszenie reklamacji może zostać dokonane przez osobę uprawnioną (Osoba uprawniona) tj.:

a) w odniesieniu do przesyłki kurierskiej * Osobą uprawnioną jest nadawca lub adresat – o ile przesyłka została mu

doręczona lub jeśli nadawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń.

Według DPD, prawo do składania reklamacji ma firma Furgonetka, za pośrednictwem której zamówiłem kuriera. Panie specjalisto ds. reklamacji, przede wszystkim od kogo Pańska firma odebrała paczkę? Od Furgonetki czy ode mnie? Jakim prawem odmawiacie nadawcy prawa do składania reklamacji?

Reklamacja zostanie zgłoszona ponownie poprzez firmę pośredniczącą.

Nigdy więcej nie skorzystamy z DPD! Nie szanują powierzonego przez klienta towaru. Oczywiście żadnych przeprosin, odbijanie piłeczki. Sprawa dotyczy szkody na zaledwie kilkadziesiąt złotych. Kpina i olewanie klienta.

20 thoughts on “Kurier DPD i reklamacja – nasza opinia: omijać szerokim łukiem

  1. Krzysztof J.

    Witam! Po przeczytaniu “rozpiski” na trójniak miałem małe “ale” co do Ciebie Panie …. Bartniku, lecz po lekturze WSZYSTKICH (no prawie) PAŃSKICH WIADOMOŚCI okazało się że jest Pan …. ZNAKOMITYMI PSZCZELARZEM !!! ….. Pozdrawiam serdecznie: Krzysztof

    Edycja Pasieka Miodowe Wzgórze: komentarz oraz odpowiedź została udzielona we właściwym temacie https://miodowewzgorze.pl/blog/brak-miodu-na-polskim-rynku-w-2020-roku/

    1. Valeriia

      Nigdy więcej nie skorzystam z usług DPD i będę wszystkim odradzała. Obsługa klienta na najniższym możliwym poziomie.

  2. natalia

    Mamy dokładnie tę samą sytuację. Nadalismy paczkę w punkcie paczek i “nie jesteśmy nadawcami”. Dziękuję za ten post , bo nam nikt nie udzielił informacją kto nadawcą jest 😀 DPD TO ŻENADA.

  3. Ela

    DPD-żenada. Zaufałam Kurierowi, który odebrał zwrot przesyłki, ale przesyłka do nadawcy nigdy nie dotarła.
    Kurier tłumaczy się ,że przesyłka zaginęła i nie ja jedna jestem w takiej sytuacji. !!!!

  4. Adriana

    Paczka nadana do Berlina skradziono papierosy wino i rozbite słoik nie polecam ich

  5. wwww

    kurier co wozi paczki jest nie dostępny ciężko się dogadać cwaniaczek jak by był pewny że nich go nie ruszy na filmie rozwozi paczki na okolicach kruszwicy na imię ma Kamil nie polecam tej firmy

  6. Cati

    Mam ten sam problem nie uznali reklamacji bo nie ten adres email .kupilam w Polsce ubrania za ktore zaplacilam firma paczki nie doreczyla niby zly adres ale inne firmy bez problemy na ten adres wszystko dostarczaly.Co najlepsze sprzedajacy ma zglosic reklamacje ja nie moge nic jakies zarty

  7. Beata

    Reklamacja powinna być prostą i krótką czynnością a okazała formą kilku powtarzających się uciążliwych czynności. Czy to dla zniechęcenia klienta? Uszkodzona Paczka wróciła do mnie z magazynu w formie ,,niech Pani ją sobie weźmie” bez protokołu zniszczenia. Zmusiłam kuriera żeby cokolwiek wypełnił, bo to ,,nie jest jego sprawa”, ,,zwrócili z magazynu więc przywiózł” . Ale po co to pisać DPD g… to obchodzi

  8. Weronika

    Ja również nie polecam firmy, czekam na paczkę już tydzień od 4 dni jest przyjęta w oddziale w Bydgoszczy,ale jakoś do mnie dotrzeć nie potrafią, paczka jest ciężka więc pewnie im się nie chce. Dodzwonić się, nie realne,żeby porozmawiać z człowiekiem, ich czat śmiechu warte bez słowa wyjaśnienia, czat jest zakończony. Najgorsza firma z jaką miałam doczynienia , dobrze że są paczkomaty bo jak bym miała mieć taki cyrk zawsze jak coś zamawiam to bym oszalała

  9. malgorzata

    DPD działa beznadziejnie nie polecam.
    Zniszczyli paczkę, którą zamówiłam i zaczęli kombinować. Na infolinii każda osoba mówi co innego.
    Pierwsza pani poinformowała mnie o tym że informację co jest z paczką może dostać tylko nadawca.
    Zadzwoniłam do nadawcy, który nie dostał żadnej informacji.
    Druga pani stwierdziła że takich zawiadomień do nadawcy nie wysyłają i że jeżeli nadawca chce wiedzieć co się stało z paczką to musi poprosić ich o informację i wtedy złożyć reklamację. Na moje pytanie jak ma składać reklamacje skoro oficjalnie nie wie że paczka została uszkodzona nie potrafiła mi odpowiedzieć.
    Na moje pytanie jak złożyć skargę na działanie infolinii też nie uzyskałam odpowiedzi. Mam zamiar jednak drążyć dalej.
    Udało mi się uzyskać tę wielce tajną informację której infolinia nie mogła mi podać, że paczka po prostu została zniszczona przez podajnik przesyłek. Nie wiem dlaczego informacja ta jest tak bardzo tajna, że infolinia nie może podać tej wiadomości ani odbiorcy ani dostawcy

  10. Atexim

    DPD to porażka. Paczka zaginęła do Niemiec reklamacja odrzucona. Czeski film. DPD w Nemczech jest normalne ale polskie już nie bo dorwali się polaczki

  11. Krzysztof

    Nam zgubili paczkę. Byliśmy nadawcami i zgłosiliśmy sprawę. Po 30 dniach dostaliśmy listę dokumentów do uzupełnienia. Kolejne 30 dni i wielokrotne dopominanie się o odpowiedź. Najpierw twierdzili, że nie uzupełniliśmy wymaganych dokumentów. A na koniec w odpowiedzi dostaliśmy odmowę rozpatrzenia (czas rozpatrzenie reklamacji minął) bo jeden z załączników (skanów) nie był podpisany w nazwie pliku “UPOWAŻNIENIE”. Ta firma to porażka. Omijać z daleka!!!

  12. Jozef G.

    Wyslałem paczke do Jaworzna 2.mar 202trzy,dzisiaj zwrot tj.8 marzec202trzy ludzie czekają na przesyłke,która do nich nie dotarla – omijać faktura vat nr PL 1679trzy2trzy000078 {trójka nie wchodzi} nr paczki 0000022772477J

  13. Marcin

    Szanowni Państwo – Autorzy wpisu.
    Jestem w takiej samej sytuacji.
    Czy mogą Państwo powiedzieć, czy udało się coś ostatecznie wywalczyć?
    Pozdrawiam,
    Marcin

    1. MW

      Nie kopałem się dalej z koniem. Opisałem sytuację na blogu.

  14. Damian

    Nie polecam za każdym razem kiedy przychodziły do mnie paczki większość była uszkodzona.Nigdy więcej nie skorzystam z usług DPD 🤦

  15. Danuta

    DPD najgorsza firma kurierska, Kurierzy kłamią. Cały dzień byłam w domu, a kurier mi mówi, że nie zastał nikogo i nie mógł doręczyć przesyłki. Skargi też nie ma gdzie złożyć, bo rozmawiasz tylko z automatem.

  16. Stanisław

    Co prawda przesyłka dotarła – nieuszkodzona, ale pod moją nieobecność kurier zostawił paczkę nie informując mnie o tym. A gdyby zadzwonił – miałem obgadane z sąsiadem, że odbierze. Wróciłem do domu i dalej czekałem na kuriera. Przez przypadek spojrzałem w apkę śledzenia przesyłek i zobaczyłem, że paczkę doręczono. Zacząłem szukać i znalazłem – za śmietnikiem. Czy to jest doręczenie? Przy takim kurierze nawet ubezpieczenie paczki chyba nic by nie dało.

  17. Katarzyna

    20 lipca oczekiwałam na paczkę z MediaExpert. Miały być 3 elementy – deska do prasowania, pokrowiec na deskę i żelazko. Przewoźnik, bardzo miły pan, wcześniej zadzwonił, że będzie ok. 12.oo. Dostarczył paczkę w wyznaczonym czasie. Od razu poinformował mnie, że w firmie została jeszcze jedna paczka do mnie. Byłam zła, bo straciłam czas na oczekiwanie, trudno… miała być jedna przesyłka, tak zostałam poinformowana, jesteśmy tylko ludźmi, poczekam w domu na kolejną dostawę…. (Przyzwyczaiła mnie IKEA do tego typu “zagrań”!!! Boże uchowaj- nigdy więcej współpracy z IKEA!) Brakowało pokrowca i żelazka. Ok. 15.oo dotarła druga paczka – bez pokrowca!!! I tu pojawiły się problemy. Na infolinii DPD dowiedziałam się, ŻE paczki miały różne numery, ŻE nie było pokrowca na deskę i ŻE sama mam tę sprawę wyjaśniać z MediaExpert. Na nic się zdały moje tłumaczenia, że otrzymałam zarówno od MediaExpert, jak i od DPD jeden nr przesyłki, poza tym sam przewoźnik od razu poinformował mnie, że została jeszcze jedna paczka w magazynie (po co jechał tylko z jedną???? ), Po prostu nie spakowano całości oznaczonej jednym numerem przewozowym! Potem Pani z infolinii DPD informowała mnie o dwóch różnych numerach paczek przewozowych. Nie obchodziło mnie, w jaki sposób oznakowują swoje paczki, o drugiej paczce nie miałam pojęcia! Tylko informacja przewoźnika, że coś zostało i dowiozą. W efekcie – MediaExpert przyjęło moją reklamację, chociaż twierdzą, że wysłali 3 elementy. DPD odżegnuje się od jakiegokolwiek z ich strony błędu i zostawia mnie problem do rozwiązania.

  18. Atexim

    Paczka wysłana do Portugalii z poprawnym adresem. Po 2 tygodniach informacja że nie ma takiego adresu. Po miesiącu paczka wróciła. Okazuje się że wcale jej nie przekazali za granicę i podstawiali lewe powiadomienia w systemie w iości 12 że paczka a różnych oddziałach zagranicznych a wcale jej nie dostarczali. Nigdy więcej DPD.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *