Sprawdzaj paczkę przy kurierze

Sprawdzaj paczkę przy kurierze. To jedyna możliwość egzekwowania ewentualnego odszkodowania za uszkodzenia z winy firmy kurierskiej. Dowiedz się jakie masz prawa oraz co zrobić w przypadku odmowy rozpakowania paczki przy kurierze.

Procedura odbioru przesyłki kurierskiej

Standardowo kurier wymaga najpierw podpisania odbioru przesyłki (ewentualnie opłacenia kwoty za pobraniem). Dopiero po tych formalnościach oddaje paczkę klientowi.

W jednym z ostatnich zleceń kurier Feedex nie umożliwił mojemu klientowi zapłacenia za pobranie za pomocą karty z powodu awarii terminala. Klient musiał iść wypłacić pieniądze. Przy nerwowej atmosferze nie mógł dodatkowo sprawdzić przy kurierze zawartości paczki. Gdy klient rozpakowywał i sprawdzał zawartość, kurier FEDEX powiedział, że nie ma czasu i odjechał.

kurier odmówił czekania na rozpakowanie paczki

W paczce było 6 słoików miodów, z których 2 były potłuczone.

uszkodzony słoik miodu

Kurier może odmówić sprawdzenia zawartości paczki z powodu napiętego harmonogramu dostaw. Wówczas należy uzyskać potwierdzenie odmowy z podpisem na liście przewozowym, że kurier odmówił sprawdzenia zawartości paczki.

W przypadku problemów z kurierem, zgłosić problem firmie kurierskiej jak najszybciej po stwierdzeniu uszkodzonej przesyłki. Jeśli firma kurierska nie reaguje adekwatnie lub nie udziela satysfakcjonujących odpowiedzi, można skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta lub innymi organami odpowiedzialnymi za ochronę konsumentów.

Kwestie prawne

W Polsce przepisy dotyczące odpowiedzialności kuriera i reklamacji przesyłek regulowane są między innymi przez Kodeks Cywilny oraz przepisy związane z usługami pocztowymi i przewozem towarów.

Kodeks Cywilny (art. 519 i 520):
Art. 519 Kodeksu Cywilnego reguluje odpowiedzialność przewoźnika za szkodę wyrządzoną przez utratę lub uszkodzenie przesyłki.
Art. 520 Kodeksu Cywilnego określa zasady sporządzania protokołu szkody.

Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. o prawach konsumenta:
która określa prawa konsumentów, w tym zasady dotyczące zwrotu towarów i odpowiedzialności za uszkodzenia w trakcie transportu.

Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. o usługach pocztowych:
Ta ustawa reguluje kwestie związane z usługami pocztowymi, w tym odpowiedzialność przewoźników.

Podsumowanie

Wszystkie przesyłki kurierskie (oprócz paczkomatów InPost – firma nie uwzględnia uszkodzeń opakowań szklanych) są przeze mnie ubezpieczone. Klient musi jedynie sprawdzić zawartość paczki przy kurierze.

protokół nadania przesyłi firmą Feedex

Zdaję sobie sprawę, że wiele osób machnie ręką na formalności związane z dochodzeniem kilkudziesięciu złotych. W końcu uszkodzone 2 słoiki miodu za kilkadziesiąt złotych to nie uszkodzony sprzęt RTV za kilka tysięcy złotych. Formalności, nerwy i stracony czas kosztują więcej niż wartość odszkodowania. Dlatego w takich sporadycznych przypadkach uszkodzeń przesyłki, swoim klientom oferuję dorzucenie gratis uszkodzonych miodów przy następnym zamówieniu.

2 thoughts on “Sprawdzaj paczkę przy kurierze

  1. Sebastian

    Firmę FedEx omijam szerokim łukiem – raz tylko miałem z nią do czynienia i dziękuję, nigdy więcej!

    1. MW

      Ja natomiast korzystam z ich usług na co dzień i do tej pory wszystko było bez zarzutów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *