Pomysły na zdrowe słodycze

Często masz ochotę na coś słodkiego i zdrowego? Świetnie się składa! Artykuł, który czytasz jest idealny dla Ciebie. Poznaj pomysły na zdrowe słodycze. Dowiedz się jakich składników unikać w słodyczach. Sprawdź co warto wiedzieć o zdrowych słodyczach.

Większość z nas lubi osłodzić sobie dzień. Nawet osoby będące na diecie od czasu do czasu sięgają po słodkości. Dobrze jak jest to miód, który oprócz walorów smakowych daje nam mnóstwo cennych wartości odżywczych oraz leczniczych. Produkt pszczeli to także niezastąpione źródło witamin, składników mineralnych i enzymów pszczelich. Po spożyciu miodu, bardzo szybko osiągamy stan nasycenia słodkości w naszym organizmie. Co jednak, gdy nie przepadamy za miodem lub mamy ochotę na coś słodkiego poza domem? W takich sytuacjach idealnie sprawdzają się zdrowe słodycze.

Jakie powinny być zdrowe słodycze?

Sklepowe półki wręcz uginają się od słodkich napojów oraz słodyczy. Ich skład pozostawia jednak sporo do życzenia. Niezdrowym składnikiem w większości słodyczy jest syrop glukozowy lub glukozowo – fruktozowy. Inne składniki, które nie powinny się znaleźć w słodyczach to przede wszystkim: sztuczne słodziki, barwniki, konserwanty czy utwardzone oleje. Unikajmy jak ognia tego typu produktów, gdyż niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie, a także samopoczucie. Zdrowe słodycze powinny być przede wszystkim bez cukru, który z powodzeniem możemy zastąpić miodem. Wiele osób boryka się z problemem nietolerancji laktozy lub glutenu. Zatem słodycze powinny być bez laktozy i glutenu w składzie.
Zdrowe słodycze w swoim składzie powinny mieć mąkę pełnoziarnistą, małą ilość cukru oraz tłuszczu oraz dużą ilość suszonych owoców, orzechów lub pestek. Szczegółowe informacje na temat zdrowych słodyczy znajdziesz w artykule https://kalkulatorkalorii.net/blog/zdrowe-slodycze-co-warto-wiedziec

Kupić, a może samodzielnie wykonać zdrowe słodycze?

W lokalnych oraz internetowych sklepach coraz częściej możemy trafić na zdrowe słodycze, które mają umiarkowaną kaloryczność i zdrowy skład. Do wyboru mamy wafelki, żelki, lizaki, cukierki czy czekolady niskokaloryczne bez cukru. Takie słodycze posiadają wyselekcjonowane składniki z najwyższej półki. Główną wadą sklepowych słodyczy jest niestety ich cena. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonać je samodzielnie w zaciszu domowym. Możemy na przykład zrobić:
– kokosanki,
– ciasteczka owsiane z bakaliami,
– gofry owsiane,
– babeczki owsiano-jaglane,
– owoce zalane polewą czekoladową,
– kisiel domowy z soku,
– budyń z kaszy jaglanej,
– chlebek bananowy,
– domowe lody.

Sprawdzone przepisy na wymienione słodkości bez problemu znajdziesz na blogach i stronach kulinarnych.

Podsumowanie

Nic tak nie poprawia nastroju, jak odrobiona słodkości. Jeśli jednak słodycze kojarzą Ci się jedynie z dużą ilością cukru, chemii, utwardzonych tłuszczu, to najwyższy czas to zmienić. Będąc na diecie i dbając o linię możemy sięgać po zdrowe słodycze. Ważne, abyśmy wybierali produkty o dobrym składzie i jak najmniej przetworzone. Każdy z nas powinien mieć także na blacie kuchennym słoik miodu. Sięgajmy po niego zawsze, gdy najdzie nas nieodparta ochota na coś słodkiego. Miód w przeciwieństwie do białego cukru, bardzo szybko zaspokaja potrzebę słodkości. Receptory w naszym mózgu już po 15 minutach od spożycia miodu, dają znać organizmowi o nasyceniu potrzeby słodkości. W przypadku cukru musi minąć aż kilkadziesiąt minut. Jakie są Wasze ulubione słodkości. Czekam na komentarze.

Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.