W jaki sposób można wzmocnić odporność w czasach przejściowych oraz przy dużych zmianach temperatur?

Układ odpornościowy chroni Cię przed różnymi infekcjami, łagodzi objawy alergii sezonowych, a nawet zapobiega niektórym nowotworom. Zastanawiasz się, jak zapobiec przeziębieniu i grypie? Zadbaj o zdrową i zbilansowaną dietę. Sprawdź, jakie produkty warto włączyć do swojego jadłospisu!

Zadbaj o dietę

Jeśli chcesz wspomóc organizm w walce z wirusami, dostarczaj mu niezbędnych składników odżywczych. Aby uniknąć niedoboru witaminy B6, wzbogać jadłospis o kurczaka, łososia, tuńczyka, banana, zielone warzywa liściaste i ziemniaki (ze skórką). Na układ odpornościowy wpływa też witamina C, która występuje w owocach cytrusowych, truskawkach, pomidorach, brokułach i szpinaku. Ważną rolę odgrywa również witamina E. Znajdziesz ją w migdałach, pestkach słonecznika, maśle orzechowym, szpinaku, oleju szafranowym i słonecznikowym.

Jedz więcej czosnku, który nie tylko wzmacnia układ odpornościowy, lecz także zapobiega chorobom serca. Możesz zmiksować pesto z surowym czosnkiem i nałożyć na chleb lub makaron. A jeśli lubisz eksperymentować, przygotuj ostry, domowy zastrzyk odpornościowy. Wymieszaj surowy czosnek, imbir, marchewkę i cytrynę. Przypraw solą i pieprzem do smaku.

Miód i jego lecznicze właściwości

Miód – dlaczego warto po niego sięgnąć? Ma właściwości przeciwzapalne, przeciwutleniające, przeciwbakteryjne, przeciwnowotworowe i przeciwprofileracyjne. Pomaga w odchudzaniu, dodaje energii, ułatwia zasypianie, a także przyspiesza leczenie oparzeń i ran. Pamiętaj, że tylko surowy miód (niepasteryzowany i niefiltrowany) wzmacnia układ odpornościowy. Zawiera naturalne cukry (glukozę i fruktozę) i dodatkowe składniki odżywcze, takie jak aminokwasy, witaminy, enzymy i minerały. Jeśli męczy Cię kaszel i drapanie w gardle, zjedz łyżkę surowego miodu. Wspaniale ukoi ból, pokrywając błony śluzowe grubą i naturalnie lepką powłoką. Surowy miód działa również korzystnie na włosy i skórę. Jeśli chcesz oczyścić organizm z toksyn, codziennie przed śniadaniem wypij szklankę ciepłej wody z cytryną i miodem.

Rozgrzewający napój na przeziębienie

Zastanawiasz się, jak uchronić się przed przeziębieniem? Włącz do swojego jadłospisu ciepłą wodę z kurkumą, cytryną, miodem i imbirem. Miód jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, dzięki czemu działa jak naturalny wzmacniacz odporności. Imbir, kolejny silny przeciwutleniacz o właściwościach przeciwwirusowych, skutecznie łagodzi problemy trawienne. Sok z cytryny jest bogaty w witaminę C. Słynie z silnych właściwości przeciwutleniających i oczyszczających. Wreszcie, badania pokazują, że kurkumina, składnik kurkumy, wzmacnia odporność.

Najskuteczniejsze leki na przeziębienie i grypę

Jeśli dopadła Cię infekcja i zastanawiasz się, jak szybko wyzdrowieć, sięgnij po preparaty na przeziębienie i grypę. Skutecznie złagodzą kaszel i katar, a także szybko zbiją gorączkę. W ofercie znajdziesz syropy wykrztuśne i przeciwkaszlowe, aerozole do nosa, pastylki do ssania, saszetki na objawy grypy i przeziębienia. Internetowa apteka proponuje również maści rozgrzewające, wapno i preparaty z witaminą C.

Jakie owoce włączyć do diety?

Jeśli chcesz wzmocnić odporność, sięgnij po pomarańcze bogate w witaminę C. Zapobiegają uszkodzeniom komórek, pobudzają produkcję kolagenu, a także obniżają poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Dodatkowo zmniejszają ciśnienie krwi, chroniąc przed chorobami serca. Podobnie jak pomarańcze, grejpfruty są doskonałym źródłem witaminy C. Zawierają również dużo błonnika i witaminy A, dzięki czemu chronią wzrok i układ immunologiczny. Ponadto, pomagają utrzymać nawodnienie i uczucie sytości.

W swoim menu uwzględnij też jabłka. Znajduje się w nich dużo błonnika i naturalnych cukrów, wzmacniających organizm. Skórka zawiera kwercetynę, czyli flawonoid budujący odporność i łagodzący stan zapalny. Pamiętaj, aby jeść jabłka ze skórką i wszystkimi przeciwutleniaczami.

Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *