Owsianka bez gotowania z jogurtem, orzechami i miodem

Pyszne i zdrowe śniadanie w 5 minut? Owsianka bez gotowania z jogurtem, orzechami, miodem i ulubionymi owocami, to szybkie i zdrowe FIT śniadanie. Poznaj niezwykle prosty przepis na syte danie, po którym na kilka godzin zapomnisz co to głód.

Składniki:

Szklanka to pojemność 250 ml. Podane składniki są na 1 porcję.

  • szklanka płatków owsianych (górskich)
  • 100 ml wrzątku
  • 1 czubata łyżka ulubionego miodu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • pół banana
  • 2 łyżki orzechów bez łupinek (mogą być włoskie lub laskowe)
  • 1-2 łyżki rodzynek

Wymienione orzechy, rodzynki, banan oraz wiórki kokosowe są opcjonalne. Możesz ich ilość dać według własnego uznania. Dodatkowo owsiankę można posypać starkowaną czekoladą. Czasami dodaję także prażone pestki słonecznika (garść) oraz 1-2 figi.

Sposób wykonania owsianki z miodem i bakaliami.

Potrawa jest prosta. Idealna zarówno na szybkie śniadanie jak i sytą kolację. Jeśli nie masz któregoś z wymienionych składników bakalii, nie przejmuj się, są one opcjonalne i oczywiście możesz je zastąpić innymi. Za każdym razem możesz użyć innych dodatków do owsianki. Do wykonania owsianki potrzebować będziesz jedynie większej salaterki / miseczki, ewentualnie patelni jeśli zdecydujesz się na prażenie słonecznika.

Owsianka bez gotowania z jogurtem, orzechami i miodem
Owsianka bez gotowania jogurt, orzechy i miód

Błyskawiczna owsianka w 5 minut krok po kroku:

Krok 1. Szklankę płatków owsianych wsypuję do miseczki. Zalewam równomiernie po całej powierzchni 100 ml wrzątku, przykrywam talerzykiem i odstawiam do wchłonięcia. Po 2-3 minutach płatki spęcznieją. Używam tylko i wyłącznie płatków górskich, które moim zdaniem są zdecydowanie smaczniejsze od błyskawicznych.

Krok 2. Do spęczniałych płatków wsypuję 1 łyżkę wiórków kokosowych i całość mieszam ze sobą za pomocą łyżki. Jeśli chcesz, możesz dodać uprażone ziarna łuskanego słonecznika. W tym celu na rozgrzanej, suchej patelni podgrzewamy mieszając co jakiś czas garść łuskanego słonecznika przez chwilę, aż się zarumieni. Czynność trwa około 1-2 minut. Uprażony słonecznik wrzucamy do miseczki z płatkami i mieszamy.

Krok 3. Dodaję 3 łyżki jogurtu naturalnego i całość oczywiście mieszam dokładnie. Z pewnością wraz z jogurtem możesz dodać 1 czubatą łyżkę miodu i całość wymieszać. Otrzymasz wówczas jednolicie słodką masę owsianki. Ja wolę dać miód na końcu w kroku 4.

Krok 4. Na wierzch wkrawam pokrojonego w plastry lub talarki pół banana. Dodaję 1 czubatą łyżkę miodu. Wolę delektować się kwaśnym smakiem owsianki z jogurtem i dosładzać go wyśmienitym miodem. Wrzucam 2 łyżki orzechów bez łupinek, 1-2 łyżki rodzynek. Możesz także dodać przekrojone na pół 1-2 figi oraz inne ulubione bakalie lub owoce. Warto także gotową owsiankę posypać starkowaną czekoladą.

PS. Dodatki do owsianki zależą przede wszystkim od tego co mamy akurat w domu pod ręką oraz naszego budżetu. Trudno o szybsze, syte i oczywiście pyszniejsze danie na codzienny posiłek. Szybko, zdrowo i tanio. Polecam.

One thought on “Owsianka bez gotowania z jogurtem, orzechami i miodem

  1. Jola

    Przygotowuję taką owsiankę swoim dzieciom. Bardzo ją lubią, zauważyłam, że bardziej niż gotowane na mleku. Teraz z braku miodu, bo się skończył 🙁 dosładzam dżemem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *