Czy miód tuczy? Jedz miód i chudnij.

Pyszny miodek, moglibyśmy dosładzać nim wszystko: herbatę, twarożek, ciasta, koktajle. Czy miód tuczy, a może nie zaburza procesu odchudzania? Miód oprócz kalorii i wysokiego indeksu glikemicznego, ma dużo wartości odżywczych. Z artykułu dowiesz się czy można spożywać miód na diecie i w jakich ilościach. Jedz miód i chudnij.

Czy miód tuczy? Co bardziej tuczy: miód czy cukier?

Lubisz bardzo miód i zastanawiasz się, czy nie spowoduje dodatkowych kilogramów i centymetrów? Słodki produkt pszczeli ma o 20% mniej kalorii niż cukier. Miód jest produktem zawierającym od 300 do 400 kcal / 100g. Nie są to jednak puste kalorie, jak w przypadku cukru. Produkt pszczeli posiada cenne wartości odżywcze, a także olejki eteryczne, witaminy kwasy organiczne oraz przede wszystkim enzymy pszczele, które odpowiadają za lecznicze właściwości.

Miód jest dużo słodszy od cukru, dlatego możemy zjeść go mniej i poczuć zaspokojenie organizmu na słodkość. Poza tym po zjedzeniu miodu, nasz mózg już po upływie 10 minut otrzymuje informację o zaspokojeniu potrzeby słodkiego. Podczas gdy w przypadku cukru mózg wysyła sygnał o zaspokojeniu słodkości po kilkudziesięciu minutach. Widać jak na dłoni, że miód jest bezpiecznym produktem dla wszystkich osób, także będących na diecie. Można rzecz jedz miód i chudnij. Byle tylko nie zajadać się jak Kubuś Puchatek, który nie miał umiaru w spożywaniu miodu.

Indeks glikemiczny miodu i cukru.

Miód ma niższy indeks glikemiczny (60), niż tradycyjny cukier (70). Indeks glikemiczny jest dla nas informacją, w jakim stopniu wzrośnie poziom cukru we krwi po zjedzeniu danego produktu. Co to oznacza, że miód ma niższy wskaźnik IG? Po spożyciu miodu w naszym organiźmie następuje wolniejszy wzrost poziomu glukozy we krwi, niż w przypadku cukru. Miód ma specyficzny, intensywnie słodki, czasami wręcz mdły smak. Z tego powodu spożywamy go w małych ilościach – zobacz w artykule ile jeść miodu dziennie, głównie dla właściwości zdrowotnych. Miód spożywany w ilościach podanych w artykule ile jeść miodu dziennie, nie powoduje przybierania na wadze. Jak doczytasz bezpieczna ilość miodu zależy przede wszystkim od Twojego wieku oraz aktywności fizycznej i umysłowej. Jedynie osoby chore na cukrzycę powinny zachować ostrożność w spożywaniu miodu i skonsultować się z lekarzem.

Jedz miód i chudnij

Jedząc 1 łyżkę miodu przed zaśnięciem można schudnąć tygodniowo około 1,5 kg. Brzmi niewiarygodnie? Dietetyk Mike McInnes zapewnia, że spożycie miodu przed snem sprawia, iż następnego dnia nie mamy ochoty na słodkie rzeczy. Dodatkowo proces odchudzania potęguje pozbycie się cukru na rzecz miodu.
Dietetycy wprowadzają miód do codziennej diety, także z powodu jego oczyszczających i regenerujących właściwości, które ułatwiają spalanie tłuszczu. Regularne spożywanie 1 łyżeczki miodu dziennie sprawia, że spożywamy mniej słodyczy i przetworzonych produktów bogatych w puste kalorie.

Co zawiera w sobie miód?

Miód jest cennym środkiem leczniczym, który otrzymaliśmy od natury. Miód składa się głównie z przetworzonych przez pszczoły cukrów prostych, które są łatwo strawne. Produkt pszczeli to bogactwo witamin z grupy A, B, C oraz K. To także grubo ponad 30 składników mineralnych takich jak:

Jaki miód jest najmniej kaloryczny?

Najmniej kaloryczne są jasne miody wiosenne takie jak:

  • rzepakowy,
  • mniszkowy,
  • wielokwiatowy.

Jasne miody posiadają od 300 do 330 kcal / 100g.

Po drugiej stronie stoją poszukiwane przez klientów miody spadziowe, których kaloryczność sięga do 400 kcal / 100g. Popularny miód lipowy zawiera około 335 kcal.

Podsumowanie.

Miód możesz jeść na diecie, zachowując rozsądne ilości zależne od Twojego wieku oraz codziennej aktywności. Słodki produkt pszczeli jest wartościowym elementem jadłospisu. Miód doskonale zaspokaja łaknienie na słodkie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *